woensdag 20 november 2013

Wanten op woensdag en een rijtje links.

Niets!

Helemaal niets heb ik momenteel op de naalden.

Doch gisteren vergat ik mijn mooie rode wanten.


Ik heb ze achtergelaten in een café in Gent.
Per ongeluk, 
echt!



Ik kreeg mooi garen in een swap.

De oplossing lijkt dus simpel, dacht ik.
Dit garen wordt dan een paar wanten!
Maar nee, het is een merino/zijde mengsel.
Heerlijk zacht maar niet bijster slijtvast.

Wanten moeten toch een zekere mate van slijtvastheid hebben.

Een ander garen dus.

Dat andere garen moet nog gemaakt worden of , in geval van fabrieksgaren nog uitgezocht.



In Gent was ik dus gisteren. (even klikken voor foto's)
Gent is niet alleen een oude stad maar ook nog eens een stad met een fijne sfeer.
Gevoelsmatig lijkt het een beetje op Nijmegen, de stad waar ik studeerde.
Mocht ik het nog eens over doen, koos ik voor Gent.


Ik bracht de dag door in het gedeelte tussen de binnenstad en het Sint Pietersstation.
Ik bezocht de boekhandel van de Oxfam en kocht daar dit boek.
Daarna ging ik naar de winkel van de JNM voor een nieuwe trui voor een van de Zoons en een Sinterklaascadeautje voor de Man.
Het was fijn in de plantentuin. Vooral de tropische kas kon mij bekoren.
Vervolgens sprong ik binnen in de FNAC, at een hap en dronk wat bij Sint Petrus.
Als laatste ging ik binnen bij de Afkikker voor een folkjam en speelde de avond weg.
Niets fijner dan de avond zo af te sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten